lördag 10 december 2011

Alienare.

När det brast. Och ikväll, vinflaskan står redo i köket. Drar in kroppen i huvudets skyddande sköld som en felkonstruerad sköldpadda. Idag gick jag hem i regnet, måste ha sett så söndergråten ut i tobaksaffären att jag fick tändaren fem kronor billigare. Men jag vet liksom inte vart jag ska ställa den där massan av massa som jag har, när jag ser en nagelterapeut genom ett fönster och bara vill tjuta som en vargunge. Varför kunde det inte varit så enkelt? För mig.

Och jag gör försök att tänka med långsamma perspektiv och vaksamhet. Bläddrar i den röda boken, testar nya ord. Men det slutade med att jag darrande klädde på mig och gick min väg med den där skammen. Glömde bort kraven som jag inte får ställa och jag hittar ingenstans att vila, lossa, krossa.

Drömde att jag var en alien i en film som besökte planeten Tellus.Jag gick omkring och tittade på alla människor som söp kräktes och knullade på gatorna och när de klädde av mig så hade jag inget kön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar