fredag 6 januari 2012

Dova rösten. Wyoming.

Moment 21. Att för att få listor skrivna över saker som skall göras måste jag först skriva en lista där punkt numer ett är Skriv en lista över saker som ska göras.
Det är därför jag sitter här, jag lovar, och tvättar håret med kattschampo, bränner alla sedlar som små räddningsakter. Kvinnobilden, att rädda sig själv in i bilden, blir jag bara vacker. Pressar fram lite huvudvärk ur min försurade bleka kropp. Kameran ligger i fönstret. Jag borde ta den med mig jämt som ett spädbarn. Borde spara döda ting i små lådor, måste skaffa mig en låda, små askar, fina. Torka upp allt jag spillt på mina golv för jag identifierar mig per automatik med det jag ser= blir ingrodd och gammal. Den darrande lilla känslobarrometern, lagas skall. Så lätt så lätt att säga. Borde skriva ner de förvrängda vackra tankarna som är överexponerat övertydligt vackra i sekunderna mellan sömn och vaka. Att jag borde återvända till norra USA bland alla skäckiga hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar